Sunday, January 11, 2009

Palestin tetap dalam hati ku....

Tanggal 9hb Jan 2009(Jumaat),Pada malam harinya aku berasa gelisah kerana tidak dapat pergi membuat bantahan dikedutaan U.S,aku sudah berjanji kepada diriku seandainya dihantar ke Palestin utk berjuang pun aku sanggup,tetapi mengapa hanya membuat bantahan di depan kedutaan U.S pun tidak dapat aku pergi.Ini masaalah Akidah umat Islam,bukan hanya pencerobohan tanah palestin saja.Jam ditangan menunjukan pukul 7.30pg...Tiba-tiba kedengaran bunyi lagu Demi Matahari di telifon bimbit ku..eh!! siapa pula yg telifon pula..aku hanya kedengaran suara..."nta nak pi tak ke demo pagi nii"..terus aku terpingga,kan semlm mereka dah pergi...rupanya aku yang tersilap...aku terus ucapkan kpd YDP daerah ku ya...nak pergi...nnti ana minta cuti...cuti ku pun banyak sampai tak tahu nak cuti utk apa...kecuali ada hal yg penting jer baru aku cuti.Jam 9.30pg terus ku pandu kereta Sahabat ku untuk ke demo Palestin di depan kedutaan Amerika..Syukur ya Allah kerana memahami hati ku ini.Kami seramai 5 orang pun meluncur kereta kearah Kuala Lumpur.

Tiba dipertengahan jalan kami ditahan oleh traffic...mengapa tidaknya!! kerana melebihi had laju.Bila Polis meminta lesen memandu..minta lesen encik kata polis itu ...Aku terus mengucapkan salam....semasa dia membelek lesen aku hanya mampu berdiam dan senyum kearahnya...tiba-tiba dia memberi balik lesen ku dan menyuruh aku bergerak...aku pun terkejut mengapa dia tidak menyamanku...aku pun sudah redha apa yang akan berlaku ketika itu.Syukur Allah melindungi ku sekali lagi...sampai di KL kami solat di Masjid Muaz bin Jabal...selepas itu terus naik LRT ke Ampang Park utk bersama sahabat lain demo di depan kedutaan U.S.Sampai di hadapan Komplek Tabung Haji,spt macam dirancang...abg art dari KBM Penang ada bersama...aku pun mengajak dia bersama mendemokan "Down Down Amerika",Down Down Israil."khaibar-khaibar ya yahud,jaisyu Muhammad saufa ya'ud"
abg art cantik baju tu!!..iklan baju kut !!
Siapa tu ?..macam Perjuang Afganistan jerr...

lautan manusia...kira-kira 5,000 org yg ikut serta
Bacaan doa oleh Ust Nasharudin Tantawi
Tim dari Penang yang mengikuti demo

No comments: