Sunday, December 27, 2009

SUSU - dari lahir hingga hari tua....

Salam... Bismillahirrahmannirrahim.."Dan apakah mereka tidak melihat bahawa sesungguhnya kami telah menciptakan untuk mereka dengan tangan(kekuasaan) Kami binatang ternak,lalu mereka menguasainya?[71].Dan kami tundukkan binatang2 itu untuk mereka ,maka sebahagiannya menjadi tunggangan mereka dan sebahagiannya mereka makan[72].Dan memperoleh padanya manfaat dan minuman.maka mengapa mereka tidak bersyukur?[73] (Surah Yasin Ayat 70-73) -Renungkanlah....

Alhamdulillah wa syukurillah kerana engkau menemukan daku dgn satu produk kesihatan terbaik utk yg baru lahir hingga ke hari tua...aku juga merasai kemanisannya.Banyak penyakit sudah bertahun aku mengubatinya,namun tidak pulih juga.spt migrin,resdung,penyakit kulit,darah rendah (banyak juga rupanya penyakit aku ni).

Kini ada cara yang lebih mudah untuk kita menjaga kesihatan setiap hari.
“Adalah sukar untuk membayangkan ada makanan lain yang lebih semulajadi dan lebih berkhasiat berbanding kolostrum” petikan dari National Institute of Nutrition Research, USA

Kandungan yang boleh anda perolehi didalam
Alpha Lipid LifeLine


Kandungan Vitamins

Vitamin A
Untuk kesihatan mata.
Vitamin B12
Menambah darah, sesuai untuk perempuan mengandung.
Vitamin B6
Untuk urat saraf, kebas kaki tangan.
Vitamin B1
Membantu fungsi-fungsi B12 dan B6 jadi lebih hebat.
Vitamin B2
Membantu fungsi-fungsi B12 dan B6 jadi lebih hebat.
Vitamin B3
Membantu fungsi-fungsi B12 dan B6 jadi lebih hebat.
Vitamin C
Untuk kesihatan kulit, sesuai untuk mereka yang punyai masalah kulit.
Vitamin D
Penyerapan calcium lebih banyak, tanpa Vitamin D calcium yang dimakan akan keluar sebagai najis.
Vitamin E
Antioksidan yang penting dalam pencegahan kanser dan penyakit kardiovaskular. Ia memperbaiki peredaran darah, yang mana perlu untuk memperbaiki tisu. Ia memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan, mengurangkan parut.

Kandungan Minerals

Folic Acid
Pembentukan darah (merah) baru.
Magnesium
Membantu fungsi saraf dan merehatkan otot, termasuk mengatur degupan jantung agar tetap normal. Dapat kurangkan tekanan.
Iron
Berperanan penting dalam fungsi normal imuniti. Kekurangan iron akan menyebabkan badan kita mudah mendapat jangkitan.
Sodium
Membantu menormalkan tekanan darah dan fungsi normal otot dan urat saraf.
Kalsium
Kurangkan osteoporosis (Tulang kurang padat) yang bermula pada umur 35 tahun. Termasuk perempuan yang putus haid "monopous" akan mengalami osteoporosis. Dapat kurangkan tekanan.
Potassium
Berfungsi bersama sodium, meningkatkan pertumbuhan sel dan otot.

Kandungan Total Immunoglobulin

IgA
Juga dikenali sebagai mukos antibodi, mencegah serangan kuman bakteria daripada melekat pada dinding organ. Juga membantu menghasilkan protein yang mencukupi untuk badan manusia.
IgM
Antibodi ini dihasilkan oleh sel-B & dijumpai pada tulang, usus makan, paru-paru & kelenjar limpa. Ianya dapat mengaktifkan penghasilan sel darah merah, membekalkan oksigen serta mempercepatkan proses meneutralisasi sebarang racun kuman bakteria yang dijumpai dalam badan manusia.
IgE
Fungsi sebagai bahan peroksida, melindungi sel-sel membran, menghalang sebarang tumbesaran sel penyakit, menguatkan tulang, sistem saraf & bahagian otak manusia.
IgG
Merupakan komposisi tertinggi dalam antibodi, mengaktifkan sel darah putih untuk menentang serangan kuman bakteria, terutama E-coli, kuman bakteria yang kerap dijumpai dalam usus pesakit
.
IgD
Membekalkan haba, membantu penyerapan kalsium & pengagihan kalsium pada tulang.
IgFI & IgFII
IgF merangsang pertumbuhan kulit baru. Mengekalkan ketegangan kulit dan melawan fungus, bacteria, virus dan pathogen.

Kandungan Tambahan

Complex Lipid (Dipatent - Unik)
Mengikut kajian tanpa Complex Lipid, penyerapan kolostrum yang diambil hanya sebanyak 20% sahaja, manakala 80% lagi akan dikeluarkan. Dengannya 80% akan diserap dan hanya 20% akan dikumuhkan.
Probiotix
Khasiat probiotix adalah seperti yang terdapat di dalam Yakult.
Prebiotix
Pemangkin kepada probiotix
.

SEGALANYA TIDAK BERMAKNA HANYA KESIHATAN PALING UTAMA!!

Ketahuikah anda setiap saat tubuh kita semakin lemah melawan penyakit? Tubuh kita, sering diserang pelbagai bakteria, virus, patogen yang terdapat di udara, makanan, minuman dan tempat kita tinggal. Dan malangnya seringkali kita ‘kalah’ dalam melawan penyakit yang menyerang.

Semakin berusia, tubuh kita kehilangan kekuatan Antibodi yang disebabkan oleh Pencemaran, Penghawa dingin, Tekanan emosi, Pemakanan yang tidak sihat, Merokok, Virus dan sebagainya.

Penyakit Yang Bakal Tiba


Sindrom Metabolisma

Ingatan dan emosi

Tekanan Darah Tinggi

Arthritis & Sakit Sendi

Osteoporosis


Buah Pinggang


Diabetes

Strok

Jantung

Kekedutan

Tidak seorangpun dari kita ingin mendapat penyakit-penyakit diatas ini. Namun masa yang berlalu akan tetap menjadikan kita tua dan tubuh kita menjadi semakin lemah. Dikala inilah penyakit yang tidak kita undang tiba satu persatu. Dan kita tidak boleh lari darinya...


Kami yakin anda juga pernah mendengar dan mungkin pernah menyaksikan serangan jantung atau serangan strok dikalangan keluarga, jiran dan kenalan. Lihatlah ringkasan statistik dibawah yang diambil dari keratan akhbar New Straits Times pada 24 April, 2007.
Set Bersalin Tropical Herbs
But what worries Health Minister Datuk Seri Dr Chua Soi Lek most is the fact that many victims die within a month with only 10 per cent fully
TESTOMONIAL DARI PELANGGAN YANG TELAH MINUM SUSU


Pulih dari Lumpuh!!





TESTIMONI MAKCIK HASNAH BT AMAN 54TAHUN
Kg Nakhoda, Gombak Selangor
23Julai 2009

Saya yang ditugaskan membuat presentasi produk Alpha Lipid Lifeline di Dewan Tingkat 2 Wisma getah Asli, Jln Ampang Kuala Lumpur memanggil Makcik Hasnah bt Aman untuk tampil ke depan memberikan pengalaman menggunakan produk Alpha Lipid Lifeline.
Pada tahun 2000, makcik Hasnah terjatuh dan akibatnya tulang belakang beliau patah 3 tempat. Sejak dari kejadian itu beliau tidak dapat berjalan lancer, sentiasa hidup dalam kesakitan sendi dan saraf. Jika nak berjalan beliau perlu menggunakan tongkat 4 kaki (Quad Cane) dan hanya boleh bergerak sedikit sahaja.
Sejak diperkenalkan Alpha Lipid Lifeline sebagai makanan kesihatan, dalam masa tak sampai 2 bulan beliau dapat berjalan semula! Beliau tampil kehadapan di dalam dewan di Wisma Getah Asli dan berjalan tanpa guna tongkat!! Beliau menangis gembira kerana dapat berjalan semula!!

Memang AJAIB!! Inilah kuasa pemulihan Alpha Lipid Lifeline dengan izin Allah ianya mujarab untuk makcik Hasnah, kini beliau amat gembira dan sungguh bersyukur ke hadrat ilahi kerana pulih dari masalah kesihatannya. Kini beliau ingin berkongsi kebaikan produk Alpha Lipid Lifeline kepada sesiap sahaja!
Sekian dulu kisah testimoni dari saya Wan Hamidi Wan Sulaiman melapor dari Kuala Lumpur.

jom bersama meningkatkan kesihatan,cuma hubungi/sms : 0194757447

1 comment:

Maiyah said...

mmg bagus susu ni, sy pun mnum adik belikan dah setahun.. nk hrp sembuh dr lmpuh tu tdk le dr level patah sy ni tapi bleh le utk kuatkan tulang atau kesihatan yg lain