Sunday, July 27, 2008

Perjalanan Hidup 4

Tanggal 26hb julai 2008 jam 9.15pg Aku sedang menunggu Team Belia JIM Penang di Tol Sg Petani Selatan untuk pergi servay tapak program KBM Belia yang akan dibuat pada hujung minggu ini.Alhamdulillah Allah memberiku sahabat yang sedia membantu apa bila diminta.Yang bersama ialah Abg Uda,Akhi Zabri dan Ayah Chut.

Akhi Zabri sewaktu melalui jeram


Tapak yang aku pergi mengambil masa 30minit dari tol Sg Petani Selatan.Ia terletak di Damai Park Resort,Merbok. Akhi Zulfahmi sedang meredah air

"Bukannya banjir di Damai Park Resort,tetapi adat orang dahulu apabila naik atas rumah perlu basuh kaki dulu,tapi disini kita perlu basuh tayar dulu" itulah ayat yang aku dengar ketika bersembang dengan pengurus resort En Yahya Yaacob.Dalam misi aku untuk mengaturkan check point ,aku melihat ciptaan Allah yang menjadikan Alam ini begitu teliti sekali.Setelah aku habis membuat servay aku pun meneruskan perancangan untuk ke Homestay Hj Yahaya di Yan.Tujuannya untuk aku bersama didalam Daurah Intensif adik2 usrah KBM seramai 35 org.Daurah Intensif ini mmg amat bermakna untuk adik2 usrah KBM kerana pengisiannya kita bincang dengan lumat sekali.Disamping disajikan dengan ilmu fiqh thaharah dan fiqh solat mereka juga diisi dgn slot sembang KBM.

Peserta Sedang Mendengar dengan teliti


Aksi-aksi peserta daurah

Kehidupan ini penuh dengan keindahan sekiranya kita dapat merasai kebersamaan didalam kesusahan mahu pun kesenangan.

No comments: